Stellantis, gigantul auto, amenință cu închiderea fabricilor din Europa!
Unul dintre greii industriei auto, Stellantis, se află în pragul unor măsuri drastice, amenințând cu închiderea unor fabrici europene din cauza amenzilor severe impuse de Uniunea Europeană pentru nerespectarea obiectivelor de emisii de CO2. Jean-Philippe Imparato, directorul subsidiarei europene, a avertizat asupra unei posibile crize financiare, estimând amenzi de până la 2,5 miliarde de euro în următorii ani.
Provocări cruciale pentru producătorii auto europeni
Sub presiunea reglementărilor UE, producătorii auto sunt obligați să vândă mai multe vehicule electrice pentru a reduce emisiile de CO2. În lipsa conformării, ei se confruntă cu sancțiuni financiare grele ca parte a inițiativelor de combatere a schimbărilor climatice. Deși reglementările au fost temporar relaxate, noile amenzi vor intra în vigoare între 2025 și 2027.
Opțiuni limitate în fața unei crize inevitabile
Imparato a subliniat că, fără ajustări ale reglementărilor actuale până la finalul anului, Stellantis ar putea fi nevoită să ia decizii dure, precum închiderea unor fabrici cheie, exemplificând cu uzina Atessa din Italia.
Ce alternative are Stellantis?
Directorul european al Stellantis a identificat două căi posibile: fie creșterea semnificativă a vânzărilor de mașini electrice, un scenariu improbabil în opinia sa, fie reducerea producției de vehicule cu motoare convenționale pentru a îmbunătăți „mixul energetic” al flotei.
Un colos în fața transformării
Stellantis, născută din fuziunea Fiat-Chrysler și Peugeot-Citroen, se mândrește cu o poziție solidă, fiind al cincilea producător auto din Europa. Cu o forță de muncă de aproximativ 250.000 de angajați și o prezență globală, Stellantis deține mărci iconice precum Chrysler, Jeep, Fiat, Citroen și Peugeot. În 2025, compania s-a clasat pe locul cinci mondial după giganți precum Toyota și Volkswagen.
Industria auto europeană traversează un moment critic, iar viitorul fabricilor Stellantis depinde de modul în care gigantul va naviga criza iminentă. Rămâne de văzut cum va răspunde Stellantis acestor provocări fără precedent.
Etichete: emisiile CO2, fabrici închise, industrie auto, reglementări UE, Stellantis