Autostrada Capitalei: Între Promisiuni și Realitate
Stadiul lucrărilor pe lotul Nord A1 – DN1 din Autostrada A0 devine alarmant, transformându-se într-un adevărat haos. Asociația Pro Infrastructură lansează un avertisment serios: proiectul se mișcă prea încet, iar viitorul său rămâne incert.
Întârzieri și Promisiuni Nerespectate
Chiar dacă autorizația de construire a fost emisă pe 23 ianuarie 2025 și lotul 1 al Autostrăzii A0 Nord a fost adjudecat de asocierea Pizzarotti-Retter, șantierul întârzie să prindă formă. Reprezentanții asociației subliniază necesitatea urgentă a unei mobilizări mai eficiente pentru a transforma promisiunile în realitate.
Provocări Majore și Termene Strânse
Asociația Pro Infrastructură așteaptă o mobilizare superioară, avertizând că, fără acțiuni rapide, ultimul tronson al inelului de 100 de kilometri ce înconjoară Capitala nu va fi gata până la sfârșitul anului viitor. Contractul, parafat pe 20 septembrie 2023, prevede un termen de 12 luni de proiectare și 22 de luni de execuție.
Termenul de Finalizare se Îndepărtează
Cu toate acestea, având în vedere că autorizația a fost primită abia în ianuarie 2025, termenul de finalizare este acum stabilit pentru noiembrie 2026. În cadrul proiectului, italienii de la Pizzarotti se vor ocupa de segmentele între DJ601A (Bâcu) și DN1A (Mogoșoaia/Buftea), iar românii de la Retter vor gestiona secțiunea dintre DN1A și limita cu lotul 2.
Întrebarea care se ridică este: vor reuși autoritățile să transforme acest haos în ordine și să finalizeze Autostrada Capitalei la timp? Rămâneți alături pentru cele mai recente actualizări!