Corupție în Infrastructura Bucureștiului?
Licitația pentru extinderea liniei de metrou M4 din București a stârnit suspiciuni serioase de corupție, iar scandalul are legături adânci cu Bulgaria. Ce se ascunde în spatele acestei licitații și cine sunt actorii implicați?
Trei asocieri contestate la licitație
În acest moment, licitația pentru construirea tronsonului Gara de Nord – Gara Progresul este în plină desfășurare, iar ofertele constructorilor sunt analizate cu atenție maximă. Trei asocieri de firme se află în competiție, dintre care două sunt din Bulgaria și au un trecut controversat.
Proiectul de 17 miliarde de lei
Guvernul a aprobat, pe 7 iulie, proiectul pentru extinderea Magistralei 4 de metrou, care va adăuga 12 kilometri de linie și 13 stații. Investiția totală se ridică la 17 miliarde de lei, bani proveniți din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat. Această magistrală va conecta Aeroporturile Internaționale Otopeni și București Băneasa cu gările principale ale orașului.
Companii cu un trecut întunecat
Printre ofertanți se numără GP Group și Trace Group, ambele având un istoric problematizant. GP Group este implicată într-o investigație a Parchetului European pentru corupție pe fonduri europene, cu un prejudiciu estimat la 94,5 milioane de euro. Această companie a fost acuzată de falsificarea documentelor pentru a câștiga licitații publice în Bulgaria.
Trace Group, de asemenea, a fost subiectul unei anchete în România, fiind acuzată că a excavat fără licență pe autostrada Ploiești-Buzău. Compania a avut probleme de-a lungul timpului, inclusiv un accident tragic care a dus la moartea a 20 de oameni, în urma unor deficiențe în execuția drumului.
Ce urmează pentru București?
Cu o asemenea controversă în jurul licitației, întrebarea rămâne: va continua Bucureștiul să colaboreze cu aceste companii? Este această extindere de metrou o oportunitate reală de dezvoltare sau un alt caz de corupție mascată? Rămâneți aproape pentru noi actualizări!
Etichete: Bulgaria, scandal, companii controversate, corupție, metrou, infrastructură, România, licitație, București