Decizia Inopinată care Amenință Viitorul Auto al României

Redacţia RO-123
3 Minute de lectură

Decizia Inopinată care Amenință Viitorul Auto al României

Într-o mișcare surprinzătoare și neașteptată, Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a decis să suspende lansarea programului Rabla, cu doar 24 de ore înainte de startul programat. Această măsură a stârnit reacții vehemente din partea Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), care a condamnat puternic această hotărâre neașteptată și lipsită de explicații.

Impactul Dezastruos asupra Pieței Auto

ACAROM avertizează că suspendarea programului Rabla lovește crunt piața auto din România, care deja resimte o scădere dramatică de 26% la înmatriculările de vehicule noi în primele 5 luni ale anului 2024. Românii dornici să beneficieze de acest program se confruntă acum cu lipsa unor opțiuni viabile pentru achiziția de vehicule noi.

Costuri Suplimentare pentru Companii

Această decizie nu afectează doar cumpărătorii potențiali, ci și producătorii și distribuitorii de autovehicule noi din România, care se confruntă cu stocuri mari de vehicule nevândute, ceea ce duce la costuri suplimentare semnificative.

Un Program Vital pentru Mediu și Economie

Programul Rabla nu reprezintă doar un ajutor pentru achiziția de mașini, ci este și un instrument esențial pentru protecția mediului, promovând eliminarea rablelor și încurajând achiziția de vehicule noi. Finanțat din fonduri de mediu, Rabla aduce venituri importante la bugetul de stat, cu un beneficiu estimat de 1,5 lei pentru fiecare leu cheltuit.

Îngrijorarea Clienților și Apelul la Guvern

ACAROM își exprimă îngrijorarea pentru clienții care au plătit deja avansuri sau au început demersurile pentru achiziția de vehicule noi, inclusiv pentru casarea celor vechi. Asociația face un apel către noul guvern să reconsidere această decizie, în beneficiul companiilor și al cetățenilor români.

Statistici Îngrijorătoare despre Parcul Auto din România

România se confruntă cu o provocare majoră: parcul auto este printre cele mai îmbătrânite din Uniunea Europeană, cu o vârstă medie de 15,4 ani, cu 3 ani peste media UE. În 2024, 70% dintre autoturismele înmatriculate sunt second-hand, iar peste 80% dintre vehicule depășesc 10 ani vechime. Dacă aceste tendințe continuă, vârsta medie a parcului auto ar putea ajunge la 17 ani până în 2030, complicând eforturile de reducere a emisiilor de CO2 și atingerea obiectivelor de mediu asumate prin Pactul Ecologic European.

Este momentul ca România să acționeze! Suspendarea programului Rabla nu este doar o decizie economică, ci o amenințare la adresa mediului și sănătății cetățenilor. Este timpul să facem auzite vocile celor care cer un viitor mai curat și mai sustenabil!

Share This Article
Niciun comentariu