Escrocheria Maritimă: Cum Regele Spaniei a Căzut Pradă Iluziei Corăbiilor Negre

Redacţia RO-123
3 Minute de lectură

Escrocheria Uimitoare a Corăbiilor Negre: Cum Regele Spaniei a Fost Înșelat de Țarul Rusiei

Te-ai întrebat vreodată cum o afacere maritimă a dus la una dintre cele mai mari escrocherii din istorie? Într-o poveste plină de întorsături dramatice, regele Ferdinand al VII-lea al Spaniei a căzut victimă unei înșelătorii de proporții, care a implicat tunuri rusești și corăbii negre într-o afacere ratată!

Cumpărarea Iluzorie

Într-un moment critic pentru Spania, care își pierduse majoritatea coloniilor din America și se confrunta cu un război civil, regele Ferdinand al VII-lea s-a văzut nevoit să își înlocuiască flota distrusă în Bătălia de la Trafalgar (1805). Astfel, pe 11 august 1817, el a semnat un acord cu țarul Alexandru I al Rusiei, plătind nu mai puțin de 68 de milioane de reali pentru opt nave din Imperiul Țarist.

Corăbiile Negre: Iluzia și Realitatea

Corăbiile, aflate sub comanda contraamiralului Anton Vasilievici von Moller, au pornit din Tallinn în octombrie 1817, dar au ajuns în Cadiz abia pe 21 februarie 1818, după multe escale pentru reparații. Când nava a fost în sfârșit inspectată, realitatea s-a dovedit a fi dezastruoasă: corăbiile erau în stare jalnică, descrise chiar și ca „adevărate epave”. Lemnul era crăpat, plin de găuri, iar navele fuseseră unse cu gudron pentru a nu se scufunda.

Escrocheria se Dezvăluie

Ferdinand s-a plâns țarului, care a recunoscut că vasele erau într-o stare dezastruoasă și a trimis ulterior trei fregate în octombrie 1818. Din păcate, doar două dintre nave au reușit să traverseze Oceanul Atlantic, dar ghinionul a continuat: una a fost capturată în Chile, iar cealaltă s-a scufundat în Havana.

Corupția și Pierderile Financiare

Afacerea a fost, de asemenea, umbrită de corupția din Casa de Bourbon. O parte din banii alocați tranzacției au dispărut, fiind probabil furați de consilierii regelui. În final, Rusia a primit doar puțin peste jumătate din suma stipulată în contract, încercând fără succes timp de un deceniu să recupereze restul.

Moștenirea Corăbiilor Negre

Majoritatea „Corăbiilor negre” au fost dezasamblate între 1821 și 1823, iar tunurile rămase au fost reutilizate pe alte nave spaniole. Însă, simbolul vulturului imperial cu două capete a rămas un memento al unei afaceri catastrofale care a marcat istoria Spaniei.

Așadar, învățați din greșelile trecutului: ce poate părea o afacere bună poate ascunde în realitate capcane fatale!

Share This Article
Niciun comentariu